CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 29, 2011

Merancang Jantina Anak

Dalam semua hal yang berkaitan dengan ciptaan manusia, segala-galanya adalah kudrat Allah s.w.t... Jika Allah berkehendak untuk menjadikan makhluk, Dia berfirman - "Kunfayakun : Yang bererti - Jadilah engkau, maka jadilah makhluk tersebut..... Tapi kita sebagai manusia biasa banyak keinginan..

Walaupun manusia berusaha dengan gigih untuk mendapatkan zuriat tetapi tetapi jika tiada kudrat Allah maka tidak akan terjadi kehamilan yang melahirkan zuriat itu.... Salah satu daripada perkara yang sangat diutamakan oleh manusia ialah mengenai pilihan jantina anak... Ada yang nak anak lelaki. Ada yang anak perempuan. Bagi kaum cina dan korea, pilihan anak lelaki sangat kuat. tetapi di kalangan orang Melayu...pilihan jantina anak itu tidak begitu dihiraukan berbanding kaum lain.... Sebab orang melayu masih lagi berpegang pada ketentuan Allah.

Sebab itu la..orang cina telah wujudkan satu kalendar bagi mereka menentukan jantina anak yang diorang inginkan... Tapi kita sebagai orang Islam tak boleh mempercayai nya... sebab Allah itu Maha Berkuasa... mungkin ada persamaan pada kita...tapi mungkin ini satu kebetulan.....

Ni dia contoh kalendar tu :


Kalau nak tengok lebih dekat...klik kat tengah image tu ye..sori la..information kabur sikit...


Pesanan Penaja :
Kita jangan terlalu mempercayai kalendar ini... semua atas Qada' dan Qadar Allah...
Mudah2an kita akan dapat anak yang soleh... Saya nak baby girl....hehehehe

0 comments: