CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 21, 2011

Perlukah Kita ????


Mesti korang tertanya2 kan...nape plak tetibe tajuk entri ari ni...PERLUKAH KITA....????


Saya sebenar nya x paham r ngan sesetengah org nie.... Kenapa perlu kite berusaha mencantikkan diri sendiri tuk pndangan mata orang lain..... Bukan kah ini satu dosa bagi seorang isteri mempertontonkan kecantikan diri untuk orang lain... Kecantikan isteri hanya lah untuk suami..... Ye ..saya paham...zaman skrang ni kite perlu cantik...tuk berhadapan ngan orang... al maklum la..zaman skrang ni kan zaman serba moden...serba canggih....lelaki dan perempuan dah same2 bersaing tuk berjaya... Tapi kite kena betulkan niat kita.... Kita nak nampak cantik...nak nampak kemas tuk berhadapan ngan orang lain.....sebab tuk keyakinan diri..bukan niat nak suruh orang tengok kite ni cantik...menarik.... nak orang puji.... kite akan rase bangga bile orang puji kite cantik... tapi pernahkan kite terfikir...kalau semua orang dapat tengok kecantikan kite... apa yang akan tinggal tuk suami kita...... apa yang tinggal tuk dia puji..... ?


Suami saya sendiri nak saya cantik....nampak kemas bila bersama nya walaupun dirumah.time nak gi jalan apatah lg..hehehehhe.... tapi time gi keje... ade batasan dalam berpakaian....nampak kemas..tp still tutup aurat.... bukan nak kate saya ni alim sangat...tp alhamdulillah...setelah menjadi seorang isteri...suami saya banyak membimbing..... lebih2 lagi bab pakaian... Alhmdulillah......



Saling melengkapi Walid + Ummi = Harraz


Bile kat ofis...saya x paham nape diorang nak sgt suruh kite ni bergaya.... pakai itu...pakai ini... yg paling saya x tahan tu...diorang ckp.... biar la dapat jolokan   "RATU" ..apa pendapat korang...saya cukup x paham la... nape la diorang nak sgt di puji oleh orang lain..... depan suami x nak plak camtu.... bagi saya cukup la kite menjadi RATU dihati suami..... 1 pujian dari suami adalah lebih berharga dari 1000 pujian dari orang lain..... biar lah kita hodoh dimata orang lain..tp bukan di mata suami....cukup la kita hidup ni dalam kesederhanaan.... x perlu nak menunjuk2..nak nampak lebih dari orang lain.... Allah x suke orang yang berlebih2...cukup lah hanya SEDERHANA.... keredhaan suami itu lebih penting..bagi yang belum kawen tu..cepat2 kawen.... idup berumahtangga ni manis... walaupun ade pahit nya..... Tapi pahit itu yang membuat kita matang....

Mudah2an rumahtangga kite smua dirahmati Allah.....Dikurniakn Zuriat yang Soleh & Solehah....Amin......


Permata Hati Kami - Muhammad Izzul Harraz




0 comments: